Segurament molta gent ja fa anys que ho utilitza. Però si, jo ho he descobert avui : després de mesos de fer servir el Thunderbird que, dit sigui de passada, va molt i molt bé, resulta que he afegit el “complement” Lightning.

Lightning és un calendari que queda integrat al Thunderbird. Ofereix les característiques habituals: crear entrades per dates, events, tasques i crear alarmes. Segur que hi ha opcions que té i que no estic comentant. Però tant se val, perquè la més important de totes, des del meu punt de vista, és la “integració bidireccional” amb Google Calendar.

Ja fa temps que jo feia servir el Google Calendar, cansat d’haver d’anar introduïnt sempre les mateixes dades a 50.000 aplicatius diferents. D’aquesta manera, es pot consultar el calendari des de qualsevol ordinador i llestos. Però és que ara, amb el Lightning, resulta que també tinc quasi plena integració amb els meus calendaris de Google: la informació s’actualitza directament, tant des de Google cap al Thunderbird com a l’inrevés.

La única cosa que es troba a faltar és que es gestionin millor les tasques. Però aquest és un petit problema degut a que Google Calendar encara no les soporta. Es suposa que, properament, tindrem també disponible un gestor de tasques integrat. Ja ho veurem i, si cal, ho demanarem als Reis, però de moment, no puc fer res més que recomanar l’ús de Thunderbird i Lightning.