Darrerament, per circumstàncies de la feina, resulta que estic fent uns quants quilòmetres més dels habituals per autopista. De fet, en faig uns 250 cada dia (si, efectivament, m’hi estic deixant una pasta!). Doncs el que deia: uns 250 cada dia, pel mateix tram, 125 d’anada i el mateix de tornada.
Sé que és un tema recorrent i que tot sovint la gent se’n queixa, però no per això me n’estic jo, de fer el comentari : tant complicat és entendre que s’ha d’anar pel carril de la dreta i fer servir els altres per adelantar ? De debò que cal tenir un cervell privilegiat (en plan Premi Nobel) per no posar-se al centre o a l’esquerra de forma pràcticament indefinida ?
Sabeu què passa ? Si sou dels que ho feu, per favor, el proper cop, penseu que esteu molestant als altres conductors.
Imagineu un conductor que fa el que toca, és a dir, va per la dreta. I vosaltres, pel mig. Si el conductor us vol adelantar, es veu obligat a creuar tota l’autopista per adelantar-vos, quan en realitat, no hauria de fer cap falta.
He estat pensant que potser la norma de circular per la dreta no existeix com a tal. I ho he buscat. Resulta que si que existeix, mireu (extret de http://www.autoescuelasasociadas.org/ppal/legisla/circulacion.htm#art031 ):

 

Utilización de los carriles, fuera de poblado, en calzadas con más de un carril para el mismo sentido de marcha

El conductor de un automóvil o de un vehículo especial con masa máxima autorizada superior a 3500 kilogramos, circulará por la calzada y no por el arcén, salvo por razones de emergencia. Además, fuera de poblado, en las calzadas con más de un carril reservado para su sentido de marcha, circulará normalmente por el situado más a su derecha, si bien, podrá utilizar el resto de los de dicho sentido cuando las circunstancias del tráfico o de la vía lo aconsejen, a condición de que no entorpezca la marcha de otro vehículo que le siga.

Gràcies a tothom que pensi que potser ho tindrà més en compte.