Durant el dia d’avui, diferents persones m’han preguntat si vaig veure el 30 minuts, ahir, ja que estan segurs que m’hauria agradat. Casualment, no el vaig veure i per tant, una mica sorprès per la coïncidència de diversos coneguts, en arribar a casa m’he posat a buscar aquest reportatge i informar-me una mica. Certament, m’ha interessat i m’ha agradat. De fet, he decidit crear aquest post sobre aquest lloc i anar-hi afegint la informació que trobi.

Sèr és una illa on es barreja història, tradició, natura, determinació, fortalesa, independència, seguretat…  

Anem per parts. Sèr és una petita illa del canal de la Mànega, on n’hi ha d’altres més conegudes com Guernsey i Jersei. De fet, per arribar a Sèr, s’hi ha d’anar amb barca des d’una d’aquestes altres dues illes. És  tant petita, que només hi viuen unes 600 persones i no hi ha cotxes ni enllumenat públic, entre altres peculiaritats.

Si bé la illa pertany a la Gran Bretanya, és molt propera a la costa francesa de Normandia i malgrat que l’idioma principal de la illa és l’anglès, també existeix el serquès ( o sarquès, que no sé com s”hauria de dir) i no ho he trobat a la GEC ). Així doncs, en l’idioma de la illa, el nom és Sèr, en anglès és Sark i en francès Sercq.

El motiu pel que darrerament ha aparegut aquesta illa a varis mitjans (especialment a mitjans anglesos), és perquè hi ha hagut eleccions per primer cop en molts anys. De fet, em sembla que és el primer cop que n’hi ha hagut, durant el passat desembre del 2008. No em poso a explicar el tema, perquè es pot trobar ben explicat al The New York Times i si algú llegir una versió més simple però suficient, en català, pot visitar aquesta pàgina del 20 minutos.

Als qui no ho hagueu vist i cregueu que hi podeu tenir interès, us recomano que mireu el reportatge del 30 minutsSark: l’últim reducte feudal d’Europa

També és del tot recomanable la visita al web oficial de la Isle of Sark. Per cert, al reportatge del 30 minuts hi surt varis cops la senyora que manté aquest web, segons comenten. En aquest web oficial, hi trobem tot tipus d’informació: des de com arribar a la illa fins als  resultats de les eleccions.

Ah, i per si algú encara no està prou ubicat, un click a Google Maps sempre ajuda!

En resum, tot plegat és ben curiós. Encara no he decidit quan hi aniré de visita, però el compte enrera ha començat.

Actualització : incloc també el link a Sark News, que és una petita revista amb informació des d’un punt de vista explícit i que també és mencionada al reportatge del 30 minuts.